fredag 6. desember 2013

                         OPPGAVE 4,  OLAVSGAARD

 
 
DENNE OPPGAVEN SKULLE JEG KOMME FREM TIL EN PLAN OG EN INNREDNING FOR FAMILIEN JENZEN, BESTÅENDE AV BENTE OG KÅRE MED DERES 2 BARN.
 
FORSIDEN PÅ OPPGAVEN MIN.
 
 
Benkeplate på kjøkken i bambus tre. På alle gulv i etg unntatt bad og bad/vaskerom har jeg valgt en lys aske parkett naturell, jeg valgte dette gulvet fordi møblene jeg har funnet er i mørke toner.
Dette er materialkartet mitt, her viser jeg alt fra farge på veggene til teksturen av ett pledd.
 
 Dette er planløsningen jeg valgte til familien Jenzen.
 
 
 Her kan du se detaljplanen for kjøkkenet. Jeg gikk for en romantisk stil på kjøkkenet, dvs Meny perlegrå fra Drømmekjøkken. Jeg valgte dette kjøkkenet fordi familien var ute etter en innredning og en stil tilpasset stilen på huset. Og huset var jo i en litt eldre, koseligere stil en f.eks. en funkisbolig som da er mer minimalistisk og clean.
På bildet unner kan du se en arbeidstegning av en hylle jeg plasserte over benken/den lille spise plassen nærmest døråpningen på kjøkkenet, dette er en hylle som skal henge i kjetting ned fra taket og materialet jeg har brukt er det samme som kjøkken innredningen, rette hyller i perlegrå.
 
 
Dette er snittet som jeg lagde i AutoCAD denne gangen. Å lage snitt i AutoCAD var veldig greit å gikk mye fortere en det ville gjort å tegnet det for hånd, slik jeg har gjort i tidligere oppgaver. Men nå som jeg har gjort det i AutoCAD en gang vil jeg nok fortsette med dette.
Det du kan se er et utdrag fra stuen.
 
Produktark for stuen. Jeg prøvde å gå for en miks av herskapelig, romantisk, moderne og naturlig stil.
til syvende og sist syns jeg det ser skikkelig koselig ut når jeg tenker på hvordan det ville blitt med de ulike materialene og fargene sammen med møblene.
Produktark fra vindfang og mellomgang. Her valgte jeg å ha lysere møbler for å trekke frem det romantiske, men hjortehodet mitt setter et lite hint for stilen i stuen som er mer moderne, herskapelig om du vil.
 
 Produktark fra foreldrene Bente og kåres soverom, her valgte jeg en miks av det mørke og det lyse både i møblene og på veggene. Jeg tenkte først og fremst på at dette er rommet hvor foreldrene kan puste ut etter en lang dag så det må være et rom som er behagelig og ikke stressende på noen måte.


Mette 4 år produktark.
Her valgte jeg å ha rosa vegger og en vegg med hvit mønstret tapet. I tillegg fikk hun en søt wallsticker.
Ellers valgte jeg lyse farger på dette rommet.
Det ble til slutt et søtt utrykk som jeg syns passer fint til ei 4 år lita jente. 
 
 Lysplanen for alle rom i etasjen. Jeg ville ha statement lamper, en hver lampe som gir et iøynefallende  inntrykk når du titter på den. Det var i lampene det mer herskapelig kom inn, i form av lysekrone og plafonder. I tillegg til disse  er det en norsk hit i denne mixen i form av Oslo Wood lampen designet av Ove Rogne.

Det siste bilde du ser er min beskrivelse av et møbel.
Jeg valgte å beskrive RAR gyngestolen da dette er et møbel som har vært, i mange år og fortsatt er et populært møbel. Du ser det kanskje ikke så ofte i et hus som Olavsgaard som i en funkis bolig, men er du interessert i design så er jo denne stolen perfekt. Dessuten så er det jo utrolig koselig med en gyngestol da, så om den er i plast eller i tre så fungerer den på samme måte! Koselig blir det læll ;) 
 
 
Da får man bare vente på dommen da.
 
Dommen ble blant annet en 5-
så det er jeg selvfølgelig fornøyd med:)
Må bare bli flinkere til å disponere tiden min slik at jeg får gjort det beste ut av det jeg har, at jeg ikke må forte meg med hver eneste ting, for da er det jo ikke rart at ting lett blir seende sloppy ut!
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar