mandag 9. desember 2013

Utplassering uke 50. Dag 1- 09.12.13. Stange farvehandel



UTPLASSERING UKE 50
 
 
Heisann heisann :)
 
I dag møtte jeg da opp på jobb hos stange farvehandel til åpningstid klokken 09.00
Der ble jeg tatt godt imot og ble først og fremst satt til å sette ut varer som skulle stå utenfor butikken for folk å kunne se.
Etter dette ble jeg vist litt rundt i butikken og fortalt litt om di forskjellige varene.
Butikken har jo mye forskjellig, for eksempel maling, gulv, tapet, lamper, bilder, pynt og et utvalg av hobbysaker blant annet.
 
 
Ettersom vi gikk rundt i butikken fikk jeg 3 oppgaver jeg først og fremst skulle prøve å få gjort denne uken her. Jeg skal ikke fortelle om alle tre oppgaver nå, men jeg skal si litt om hva jeg har gjorde idag.
 
Jeg skulle lage et mood board for et jente soverom, eller for hvordan jeg ville hatt det på mitt soverom. jeg endte opp med å lage et for di litt eldre og et for di litt yngre.
Dette er bare et bilde av starten på oppgaven, hvordan resultatet ble skal du få se i morgen!
 
Kanskje du lurer på hva Mood board er? Da skal jeg skrive litt om hva det er.
Mood board er en type collage som skal visualisere en helhet omkring en ide.
Dette er en metode som brukes tidlig i en produktutvikling for å kunne se for seg det som ennå ikke er laget.
Mood board har fått dette navnet fordi det består av en ¨board¨ altså en papplate.
Denne er fylt med bilder, ord og uttrykk som forteller om produktet.
En mood board blir et reisekart som viser hvordan det kan se ut i framtiden. 
 
vel... sees i morgen :D
 
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar